måndag 2 maj 2011

Bra dag idag!

Idag var väldigt bra dag, faktiskt, och speciellt med tanke på vad jag hade idag.
Snooza lite för få vakna till lite och reflektera över en bra dröm. Det var ljust ute, så det var inte så svårt att komma upp 10 min senare.
Fick sitta ensam på bussen till skolan, vilket är väldigt ovanligt speciellt med de tidiga bussarna. Kollade genom glosor och sov sedan resten av vägen till Göteborg. Det var förvisso väldigt kallt denna morgon men det var ändå soligt och fint, verkligen mysig stämning i luften!
Franskaprovet som jag och min stackars franskaklass gick faktiskt hyfsat! (Vågar inte säga mer, för förra gången jag sa att det kändeas bra fick jag bara G på båda proven :C ). Men det var iaf glos-test från texter som jag hade i steg 4, så helt borta var jag inte :)
Var färdig med provet 08.55 vilket betydde att jag hann med 09.13 bussen som jag annars brukar missa (och får ta 10.13 bussen istället). Kom hem vid 10 och såg då på filmen Devil av M. Night Shyamalan (en regissör jag älskar! Han gör läskiga filmer utan att skvätta ner allt med blod och spela knakande, söndertrasade ben). Den var bra :)

Vid 13 tog jag bussen in till skolan igen och hade fotoredovisning. Redovisade mitt Rammstein-projekt. Först så fackade sig allt med powerpointen och musiken men sen gjorde jag en snabblösning, och det blev bra :) När jag redovisat sa en av klassisarna att min redovisning var grym och tyckte att jag hörde fler som höll med :)

Snackade även med Bosse efteråt och fick bra respons där med :) Man får ju alltid pluspoäng om man gör saker med Rammstein ;D Bosse visade även massa bilder från hans olika resor, hans hus (som är 150 år gammalt :D) och från hans tid på Valand. Coola grejer asså :D

Och alldeles nyss fick jag upp ögonen för otroligt vacker från det awesoma bandet Apocalyptica. De spelar bara vacker instrumentala låtar <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar