onsdag 11 maj 2011

Randomz

Igår kväll hade jag sådan überångest över franska-uppsatsen att jag gick och lade mig vid 21 i ett försök att undfly helvetet. Det funkade. Vaknade vid 7 och hade härlig morgon där jag duschade och lyssnade på The lonely island's två låtar "Jack Sparrow" och "The creep" samtidigt som jag flumdansade.
På första lektionen fick klassen Madeleine-kakor av Birgitta (hon har lagt till sig med vanan att ge oss ätbara saker, sötsaker. En vana jag uppskattar otroligt och tycker andra lärare ska ta åt sig!).
Hade sedan håltimma, lite mer ångest inför franskan. 5 min innan lektionen började köpte jag balbiljetter och det var jävligt tur att jag kom 5 min innan de skulle börja sälja, för när jag gick därifrån var halva entrén fylld av människor. Hade jag kommit senare hade jag inte hunnit köpa biljetter eller missat otroligt dyrbar skrivtid på uppsatsen!
Sen själva uppsatsskrivandet, ja, det kunde ha gått sämre! Darrade som ett asplöv när jag fick pappret med olika ämnen, men kladdade ned någon skit som var på 206 ord (uppsatsen skulle minst vara 200 ord).
Är så jävla glad att äntligen ha den jävla uppsatskiten skriven! Fyfan, ville spy av lättnad!
Har nu "bara" svenskan och all skit i Staden och fucking framtiden kvar att göra i skolan.

Ja-a, åskade som fan här hemma alldeles nyss. Lite läskigt faktiskt. Åskan var precis ovanför oss och såna här skarpa åsknallar var det längesedan jag hörde!

Sen så vill min bror Yann prata med mig i telefon. Jag både vill och vill inte! Först så hatar jag att prata i telefon och sen prata i telefon med någon såpass viktig ... Tänk om han inte kan mycket engelska eller förväntar sig mig prata franska? Får ångest samtidigt som jag blir glad över att han vill prata med mig ...

2 kommentarer:

  1. Ni kan ju alltid skypa, mkt roligare att se varandra! :)

    SvaraRadera
  2. Oh, smart jue! Har inte tänkt på det! Extra roligt och pinsamt! xD Sen kan mamma faktiskt vara med och översätta ifall det skulle behövas, hahah

    SvaraRadera