lördag 7 maj 2011

Götas begravning

Japp, nu har man då varit på begravning för första gången. Det var en fin begravning tycker jag. Den var borglig så man slapp lyssna på massa psalmer och annat religöst. Istället var det musik som Göta gillade (Time to say godbye  med Andrea Bottecelli bland annat) och kvinnan som ledde allting skapade jättebra stämning och hade med hjälp av Anna och Robban (Götas ena son och hans fru) fått ihop ett jättefint tal som beskrev Göta och hennes liv perfekt. Blommorna och alla kransar var även otroligt fina, verkligen perfekt.
Bredvid kistan fanns det ett bord med verkligen vackra foton. Ett var på henne när hon var typ 18 och det såg ut att vara ett filmis-foto, alltså gammal filmstjärna från 50:talet typ.Så fint!

Efter begravningen samlades alla hos Robban, så där var alla släktingar och träffades. Alla pratade och jag fick träffat min syssling Simon som jag inte sett på år. Var vekrkligen kul :) Vi pratade mycket och hade saker gemensamt :) Jag är lycklig över att jag har en såpass härlig och trevlig släkt, finns ju massor av människor som inte ens klarar av att fira jul tillsammans.
Anyways, åkte sedan hem till mormor och morfar för att vara stöd för mormor så hon skulle slippa behöva åka direkt från allt med begravningen och sen hem. Göta var mormors lillasyster så ...
Där pratade vi om minnen om Göta och även allt annat tjöt :) Vi fick även köpt glass från Triumf glass caféet som finns i Sävedalen :) Mys och mums!

Så trots tårar var detta en väldigt mysig dag och en dag jag kan se tillbaka till utan att vara ledsen.


Lion, Citron sorbet och Cookies n Cream :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar