onsdag 25 maj 2011

Lista över saker att göra i Paris

Här kommer min lista över saker jag vill göra i Paris den här gången! :D

Att göra i Paris:
* Käka grodlår (yes, Amanda, yeeees)
* Åka upp hela vägen i Eiffeltornet
* Besöka Montparnasse
* Gå på bion vid Champs E'Lysses igen
* Stå på den stora ventilen framför Moulin Rouge
* Besöka Marie Antoinettes stuga och mer av Versailleslottet
* Köra "Snyggingjakt i métron" med Amanda
* Prova mer saker från McCafé
* Prova mer saker från Starbucks (inte kan allt vara äckligt där? xD)
* Kolla i olika boutiquer vid Marais
* Besöka Paris version av ÖoB: Tati (som ligger i Barbès)
* Försöka hitta ett matvaruhus (cheap food were art thou? xD)
* Ha picknick vid Sacré-Coeur på kvällen
* Åka på karusellen vid Sacré-Coeur
* Gå in i Louvren (och se Mona Lisa?)
* Ta massor av fule-kort på mig och Amanda (tog alldeles för få förra året! xD)
* Undvika Stieg Larsson-fanatiker
* Festa, yaaaow
Mer saker kommer läggas tills då jag kommer på! :D

Den gamla listan från förra året:


* Besöka Montmartre
* Besöka Sacré-Coeur
* Besöka  Notre Dame
* Besöka katakomberna
* Besöka Eiffeltornet
* Besöka kyrkogården Père Lachaise
* Besöka Louvren
* Åka guidad tur i Paris (på Seine kanske?)
* Köpa något att dricka och äta på Starbucks (är de bättre än Espersso House?)

* Käka crêpes

Kan sägas att jag och Amanda gjorde allting på den gamla listan (och mer såklart ;D ) förutom att vara inne i Louvren.
Om man var tvungen att bara besöka ett av dessa sevärdigheter, besök KATAKOMBERNA! Det är svalt, otroligt läskigt och fascinerande! Sen så har man även något mer ovanligt att berätta för grannarna när man kommer hem ;)

Marknad på île de france

GAH! ATT SKRIVA DESSA LISTOR GÖR SÅ ATT JAG FÅR PARIS-ABSTINENS! VILL DIT NUUU!

2 kommentarer:

  1. HAHA grodlår! ojojoj kommer aldrig våga, men om du tvingar mig så... ;)
    men annars tycker jag att listan låter super! FAN VAD KUL VI SKA HA!! Festa ska vi göra också :D

    SvaraRadera
  2. Hahaha, då tvingar jag dig! ;D Mamma säger att det smakar som kyckling ^__^ Och det är ju inte mycket kött på benen, sååå ;)
    Ja, VI KOMMER HA DET SUPER! 8D Shit, glömde festa! *lägger till*

    SvaraRadera