måndag 4 juli 2011

Uteliggare i Paris, del 2

Idag vaknade jag vid 3 och kunde inte somna om förrän vid 5:40 typ. Synd bara att vi skulle upp 6:3o igen. Det var otroligt segt. Ville dö lite.
Vi trodde vi skulle vara tvungna att köpa en billig frukost istället för hotellets (vi ville spara så mycket pengar som möjligt om vi skulle få ett dyrare hotell senare idag, om det skulle skita sig), men frukost var inräknat i priset för vår natt. Det bjöds på torr baguette, en go crossiant och sylt. Som dricka fick jag varm mjölk. Det var skumt att dricka ...
Efter frukosten och vi lämnat väskorna inne i ett matförråd typ, åkte vi till skolan och gjorde provet.
Mitt under provet ringde mamma och vi pratade om vad vi skulle göra för åtgärd och att hon höll på att ringa och massa annat. Jag hade tydligen fått ett mejl om att min hotellbokning blivit borttagen pga att vi inte dykt upp. ARGHH! Vi bestämde att vi skulle skynda oss så mycket som möjligt till hotellet.
Efter att vi fixat allt med skolan gick vi för att köpa något snabbt att äta. Ringer då mamma och det visar det sig att min bokningsagentur ska ha ringt hotellet och sedan ringa mig. De hade de inte gjort och vi var tvungna att skynda oss som fasen till hotellet för att försöka fixa vårat rum. Vi skyndar oss dit och möts av "direktören" som är ung kvinna. Hon säger samma sak som gubben och att hon inget kan göra. Heeeeeeee? Min bokningsgrej hade ej ringt heller. Vet hon ett annat hotell? Näe? Okej ...
Vi lämnar hotellet efter att jag försökt lite till och står en bit bort. Ringer mamma som säger åt oss gå tillbaka. Hon ska ringa agenturen igen. Lite obekvämt går vi in igen och bara står där. Sen hör jag hur kvinnan snackar med agenturen. Hon är skitsur. Ujujuj.
Mamma ringer sedan och då visar det sig att de hittat ett nytt hotell men att det kostar 22 tusen. Shhhhiiiiit! xD Tilsammans har jag och Amanda 15 tusen. Alla ska skicka pengar till oss. Dealen blev till slut att vi skulle betala det nya hotellet men att agenturen skulle betala mellanskillnaden (när vet vi dock inte än) Så vi beger oss till George Opera Hotel.
På George Opera Hotel var alla otroligt trevliga, hjälpsamma och helt underbara. Vi får tre rum som vi sedan ska välja det vi tycker är bäst. Vi väljer det största och finaste ;) Och vi betalar för en vecka, som alltså blev 11,150 kr ...
Sen åker vi tillbaka till hotellet vi sov på och hämtar väskorna. Så fucking jobbigt! När vi var tillbaka var jag en svettig gris med träningsvärk i armarna och begynnande blåsor på händerna. Wo...hoo.
Men nu är allt perfekt, så jag är nöjd! Utmattad, men nöjd.

Lärdom av denna prövning: boka aldrig via en mellanhand, boka via hotellet så att man verkligen vet säkert att man får rätt information och ett rum.

Bilder kommer kanske senare. Vi får se ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar