måndag 25 juli 2011

Medeltidsdagarna i Kungälv 2011


Jag hade planerat att ta mig ut till Bohus fästning och leka med Robin men Paris gjorde slut på kassan och gjorde därmed slut på de tankarna. Men så igår, ganska direkt efter att jag vaknat vid 11, ringde Robin och bad mig komma ut och leka.
"Nej, Robin, jag är ledsen. Jag har inga pengar."
"Ahmen, jag har fribiljett!"
Ut till Kungälv vare då!

Vid 14 var jag framme vid fästningen och fick komma in gratis :D Efter att ha följt med Robin på ett möte (han jobbade typ som funktionär eller nåt) såg vi på ett improviserat skådespel om Adam och Eva och Lilit xD Fettroligt! xD Efter det träffade vi Robins farföräldrar och åt lite :)
Klockan 15 var det tornerspel och då gick vi ner för att kolla :D Gyckelgruppen Trix var där och skojade till det. "Riddare Pelle" (som för övrigt var sjukt snygg) vann publikens hjärtan med sina failiga prestationer xD
Under spelen träffade jag Joakim och vi stod tillsammans och tjoade på riddare Pelle och på den kvinnliga riddaren "Förrädaren". Det måste sägas att soundtracket till det här tornerspelet ägde! Massa bra låtar! Rammsteins "Du Hast" spelades mer än en gång! WOHO! 8D
När tornerspelet var över skulle Robin hjälpa till att städa undan. Jag och Joakim hängde på. Det blev lite akward. Jag var nog inte mycket till hjälp ... jag flydde med Joakim för att slippa göra bort mig mer än nödvändigt... xD
Tillsammans såg vi på resten av marknaden och fästningen :) Joakim hittade några fellow kampsportare och nördade lite där innan vi stannade och snackade vid svärdkillarna :) Vi mötte sedan upp med Robin och skulle se på Trix men det var smockat och i slutet av deras uppträdande. Jag fick se "riddare Pelle" och resten av snyggingarna i tre sekunder innan det var slut :C Jag stod och spanade på dem medan de tog emot pengar, hehe xD
Sen var det avslutning och då satt jag mest och spanade på en otrolig snygging i gröna medeltidskläder (att jag spanar på killar måste vara en vana från Paris som hållit i sig extra hårt, haha) xD Att sedan få se alla barder och musikgrupper spela tillsammans var väldigt coolt :D

När Joakim varit tvungen att åka hem gick Robin och jag till en kvinna som skulle ta ner sitt tält och lasta in sina tyger. Det var meningen att Robin skulle hjälpa till men jag hängde på eftersom jag inte ville se ut som ett fån.

Vid 21 var vi klara och skulle ta oss ned från fästningen ner till "hamnen". Robin frågade en random kille med fyrhjulingen ifall vi kunde få skjuts. Det fick vi. Så med väldig fart åkte vi ner till hamnen! 8D Det var skitkul! Haha xD
Av Kerstin, kvinnan vi hjälpt, fick vi 200kr :D Asanaajs 8D
Sen sprang jag, Robin och Mika till bussen som vi höll på att missa. Blodsmak i munnen är bara förnamnet.

Sen krånglade det sig med Robins tåg, men jag orkar inte skriva mer så det får ni fantisera om! Jag hoppas bara han inte fick så mycket skäll när han väl kom hem...

Tack Robin för gratisbiljett och en härlig dag! <3


Joakim provar på Poi fast med nylonstrumpor

Robin som kollar på tornerspelet

Pelle (har ingen aning ifall det är hans riktiga namn) är han med lite grön på byxorna, höhöhö

Bild från:h ttp://www.gycklarna.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar