torsdag 17 mars 2011

The Expendables

Jag såg ju nyligen på filmen The Expendables och jag tyckte den var asbra :D Det är ju ingen djup film som Crash, Schindler's List, Babel etc men man behöver inte alltid vara sån finsmakare ;) En väldigt bra och häftig actionfilm! Kortfattat så handlar den om en grupp legosoldater som anlitas för att ta ut en diktator i Sydamerika.
Hela detta gänget med legosoldater är ju såklart riktiga tuffingar med tatueringar, motorcyklar, stora vapen, one-liners (som är bra) men de har även kärleksproblem, haha! Riktigt gulligt, haha xD
Jag gillade även hur fightingscenerna var filmade och glad över att det åtminstone blev en pungspark, haha (är liksom inte det det bästa stället att sikta på egentligen om man vill ta ut en kille?), fast i slutet blev det för många brutna ben åt fel håll i min smak (HATAR när man se ben peka åt fel håll xD).
Sen är ju själva castingen en dröm fylld av coola och rutinerade skådespelare som Sylvester Stallone, Bruce Willis, Jet Li, Dolph Lundgren (Hiho, heja Sverige :D), Mickey Rourke, Jason Statham och Eric Roberts! <3 Jag som tyvärr ofta dömer filmer efter hur pass snygga och duktiga skådespelarna är kan inte be om mer från denna filmen! Hehe xD Synd bara att Dolph fick bli en knarkare :C

Eric Roberts som onding - perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar