tisdag 24 januari 2012

Bra och dålig dag idag

Fick gå upp tidigt för att hinna med bussen och jag offrade min frukost för att kunna sova längre.... Innan jag skulle åka dock märkte jag att min mobil dött, alltså verkligen dött. Bra där. Lånar Jozzes och åker in till Eductus.
Där sitter jag och väntar på min coach, och när han väl kommer hälsar han först på en annan kille. Va? Har jag tagit fel dag? Fel tid?? Men det visar sig typ att han dubbelbokat eller nåt, och jag går för att prata med honom. Han berättar om att det ska vara en rekryteringsträff med det företaget vi snackat om, om 10 min. Snabbt får vi printa ut mitt pimpade CV som även nu är prytt med ett foto på mig (där jag ser helt dum i huvudet ut kan tilläggas).
Under själva presentationen av företaget Keycode så ska alla skriva på en närvaro-lista och när jag ska skicka över den till personen framför mig råkar jag peta henne på fettet som hängde ut över hennes bh istället för på hennes axel xD Kände mig grymt elak ; ____ ;
När Lasse pratat färdigt om företaget lämnade jag in mitt cv och bokade in möte med Keycode på fredag klockan 11.
Gick sedan för att träffa coachen igen men han syns inte till.  Lyckades dock haffa honom en kvart senare och han tror stenhårt på att jag kommer få jobbet. Vet inte ifall han är överpepp och uppmuntrande eller ifall han är ärlig. Skulle vara skitpinsamt om verkligen tror på mig och att jag inte får jobbet... Men den dagen den sorgen!

På väg till Korsvägen går den kissluktande spårvagnen sönder och jag sitter där medan jag ser min buss åka förbi. Roligt. Får till slut hoppa av och då knallar jag över till kungsportsplatsen. Där passar jag på att gå till automaten för att aktivera mitt nya bankkort. Slutar med att automaten käkar upp mitt kort och en dryg tjej och en läskig gammal tant tittar på mig. Ännu roligare.

Kommer till slut hem och då tröstar jag mig med att tillsammans med Jozze se på The Ricky Gervais Show och skratta ihjäl oss! Den serien asså, den serien! xD Sjukt bäst! Lika bra som An Idiot Abroad!
Jag har en crush på Ricky Gervais och Jozze på Stephen Merchant xDDDD Men typ allt med de två och framför allt Karl Pilkington är guld! Det är få saker som får mig att verkligen skratta rakt ut men den trion, de lyckas alltid! ALLTID! xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar