söndag 13 september 2009

Scale of dooom och den vänlige kameran

Nä, nu är sommaren över. Sommarlovet är över. Skolan har börjat på allvar. Och jag vill ha en kamera.
Så nu har jag bestämt mig, jag ska försöka gå ner allt det som jag lagt på mig under sommaren (och det är mycket. Mycket mer än man kan tro på två månader =.=). Men detta kommer bli svårt, 7-eleven lurar runt varje hörn (bokstavligt talat), jag har rabatt inne på Espresso House (deras chailatte is to die for!), hemköp lockar med sina relatvit billiga priser (billiga för att vara inne i stan) när skolmaten fallerar och här hemma kliar det i fingrarna på att få baka mumsiga saker (kladdkaka ...! Cupcakes ...!).

Fast jag har en ganska bra motivation, nämligen en systemkamera. Jag har bestämt mig för att spara ihop till en systemkamera och då går det inte att spendera massa pengar på (otroligt goda) onyttigheter. Och min mamma har lovat mig att jag ska få 100 kr för varje kilo jag tappat (blir 100 kr i avdrag ifall jag går upp). Så detta känns som en win-win-situation, bara jag skärper till mig och är konsekvent.

Min målvikt som jag förhoppningsvis ska nå: 57 kg
Men jag kommer inte sluta baka helt (bara nästan). I slutet av oktober blir det bakning! Och då ska jag försöka slå på stort och verkligen vara kreativ :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar