söndag 20 september 2009

Låg kcal som är mumsigt!

Jag är en mysmänniska. En sån människa som vill mysa ner i soffan och äta massa godis till en bra film. Jag blir också väldigt sugen på något sött när jag är lite hungrig och 7-eleven ropar på mig när jag går förbi den. Men eftersom jag håller på att gå ned i vikt kan jag väl inte göra det längre?
Jo! Det kan jag :D Mina räddare i nöden är: glassen Twister, riskakor och fejk chokladmousse. Alla innehåller lite kcal som gör de bantarvänliga ^^
Twister innehåller 70 kcal per glass.
En riskaka har 40 kcal i sig.
Och chokladmoussen innehåller ca 96 kcal (det är två portioner). Receptet hittade jag för längesedan på recepten.se ^^
Fejk chokladmousse
2 äggvitor
2-1 msk hermestas (eller annat sötningsmedel, men vanligt socker går bra med)
2 msk kako
Vispa äggvitorna ordenligt så att det blir ett hårt skum (se verkligen till att bunken du vispar äggvitorna i är ren och inte har något fett eller annat i sig, för annars går det inte).
Häll sedan i sockret och kakon och blanda försiktigt ihop det.
Ät!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar