tisdag 4 maj 2010

Stipendium!

Idag när jag kom hem hittade jag ett brev till mig från Gustaf A. Sundbergs stipendiefond där det stod att jag blivit tilldelad 13kkr 8D Dessa pengar är menade till att läggas på franskastudier.
Jag ska vara ärlig och säga att först fick jag ångest när jag såg att jag fått stipendiet. Jag blev rädd för att jag inte kan tillräckligt med franska för att få ut något av språkresan och att min blyghet och ångest skulle låsa mig när jag väl kom ner till Frankrike och allt skulle gå käpp rätt åt helvete. I en timma önskade jag att aldrig ansökt om stipendiet, så stark är min ovilja till att "göra bort mig". Men så smsa min kompis Amanda att hon också fått stipendiet! Ett ljus om att vi kunde åka ned tillsammans och att jag skulle ha en stöttepelare tändes och nu känns det fantastiskt. Nu kan jag faktiskt se framför mig en härlig tid i Frankrike ...!
Jag vet, jag är väldigt fånig, men nu känns det i alla fall bra :)

Och bilden (som är från Google) föreställer  klostret Mont saint Michel som ligger på ett berg som vid flod blir en ö :) Mont saint Michel ligger precis vid gränsen till Bretagne därifrån halva min släkt kommer ifrån. Någon dag i mitt liv ska jag besöka denna fantastiska plats!

3 kommentarer:

  1. åh, grattis låter underbart roligt!:D
    /Linnea

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, Linnéa! Jag har nu blivit ganska säker på att det kommer bli fantastiskt kul! Hoppas verkligen jag tar in mycket franska när jag är där nere ;)

    SvaraRadera
  3. Åh vi kommer ha jättekul tror jag! :)

    SvaraRadera