onsdag 9 juni 2010

Kokos och nötchoklad makroner!



Nu kommer jag låta som en papegoja, men nu ska jag verkligen försöka gå ner i vikt. Har nu sommarlov och kommer ha tid att få in morgonträning som rutin och kommer samtidigt ha tid med saker jag vill göra. Jag känner verkligen motivationen!
Så det sista jag bakade innan den nya regimen var makroner. Och den här gången blev de helt perfekta! Total lycka och kanske ett gott tecken? :D De fick fina fötter och lossnade utan svårigheter från bakplåtspappret <3 Dessutom så smakade de extra gott för att jag hade kokos i de!
Det visade sig under processen att jag hade för lite mandlar och tog då vad jag hade i skafferiet, och det blev som sagt jättegott, så det är ett hett tips! ;)
Som fyllning hade jag en smörkräm med lite sirap i och nötchoklad. Nötchokladen och kokosen gifte sig ihop väldigt bra. Så ja, en storslagen avslutning må jag säga :)

Så gå in på Åsas blogg Hello Sugar!, följ instruktionerna men mal ner 20g kokos i och gör en nötsmörkräm ;D 

Om nom nom nom nom nom nom nom nom nom nom nom nom nom nom nom nom nom nom nom nom nom nom nom nom ...

(Åh vad dessa makroner får mig att tänka på Frankrike! Längtar till döds på augusti, då jag och Amanda flyger iväg till frankernas rike! <3)

1 kommentar: