måndag 28 juni 2010

Lugnet före stormen - nu är nästan allt fixat inför Frankrike :D

                                  
Nu är det verkligen slutgiltigt, jag och Amanda åker till Frankrike den 15:e augusti! :D Har bokat två veckorskursen, resan och hotellet, men det gick inte utan svårigheter (såklart!).
      Jag hade kollat runt massor och haft kontakt med Amanda samtidigt, hittade en bra och billig paketresa där vårat hotell låg vid Seine. Men när Amanda skickat pengar till mig och jag skulle boka hade någon annan hunnit före! Paaaaaaaaanik! Jag hade tagit på mig ansvaret att fixa allt det och nu hade det körts i botten!   Men jag och mamma samlade oss och började leta igen, nu ungdomshotell och resa separat. Hittade en sida över ungdomshotell och hittade ett som var billigt, låg hyfsat centralt, serverade frukost och hade rum med dusch, tv, hårtork, och hör och häpna, GRATIS INTERNET 8D Det andra hotellet hade oxå WIFI men det var antagligen inte gratis, så detta ungdomshotell känns faktiskt bra. Det är inget lyxigt så sätt, men vi är ungdomar med limiterad budget, så vi kan inte vara kräsna ;)
      Sen kollade jag och mamma upp flyg och de var ganska dyra med minst ett stopp, och det ville inte jag. Kunde acceptera ett stopp på en resa, men inte båda, vill ha så lite att tänka på som möjligt. Det blev att vi surfade in på Airfrance's hemsida och kollade. Där fanns resor som passade mig och det till resonabla priser! Men självklart när vi skulle boka så funka det inte :P Vi försökte tre gånge, men icke sa nicke :P Blev att vi ringde AirFrance och bokade idag (och självklart funkade det då när man ringt de :P). Så som sagt, nu är allt bokat! Har betalat flyget, 10% av hotellet (resten ska betalas när man kommer till hotellet) och ska skicka papprena till France Langue imorgon (de hade ganska flummig krav när det kom till betalning så ska gå till banken imorgon och se till att allt blir rätt. Jag älskar Frankrike, men det är ett konstigt land jämfört med Sverige xD)
     För resa och hotell blev det att betala 6018 per person! :D Vi tjänade 570 om man jämför med paketresan, haha ;D
     Har räknat på min ekonomi och har kommit fram till att jag kommer ha 5300 att leva på där nere (om jag inte köper något alls ända tills jag åker, bortsett från skåneresan), och sen runt slutet kommer jag få ytterligare 1273 kr. Hoppas det räcker på två veckor :S Vet bara att det är dyrt i Paris, men inte hur dyrt. Får kanske sätta på valpögonen framför mormor och morfar för att försöka utöka kassan ytterligare xD

                                      
Högt upp på listan  Att göra i Paris ligger "att besöka Ladurée och köpa makroner". Jag är villig att offra a whole days worth of money, starve and therefor be able to buy lots of macarons!

Nu gäller det bara att leva spartanskt och längta till augusti ...
AAAAaaaaaaaaaaaaaaah, längtar! *______________*

2 kommentarer:

  1. Åå va kul, vill också åka. Tänk ett ungdomshotell, typ drömsituationen, ojoj det kommer säkert krylla av snygga killar haha

    SvaraRadera
  2. Åååh, förstår dig, jag dör typ av längtan!Haha, ja, att det kryllar av snygga killar får man verkligen hoppas. höhöhöhö.

    SvaraRadera