söndag 22 november 2009

New moon och Edward x2

Igår var jag, min tvillingsyster och Carro på bio och såg på New moon! Första gången jag varit och sett en film så nära premiären (sikta på en premiär nästa gång? xD). Denna filmen var bättre än ettan på sitt sätt, i New moon så händer det mer spännande saker, det är mer olika miljöer ect och ettan är mest en introduktion. Är inte ett megafan av Twilight-serien men böckerna är helt okej och båda filmerna är sevärda :)
En rolig grej som vi tre märkte på bion var att det fanns killar där! Inte bara stackars pojkvänner som dragits dit mot sin vilja, utan killar (från typ 11-25 årsåldern) satt i salongen. Och sen när filmen var slut och alla trängdes för att komma ut, hörde jag de äldre killarna diskutera filmen. Haha, härligt!
Och en ännu roligare sak hände när vi skulle gå på toa efter filmen (oooh, det börjar spännande! xD). Det var jättelång kö så vi bestämde oss för att strunta i det och gå någon annanstans. När vi går genom en folkmassa för att komma ut får jag syn på ett manligt huvud som sticker högt ut ovanför strömmen av tjejer. Jag slår lätt till Carro men det var onödigt för hon hade redan lagt märke till honom för han såg ut som en snygg kopia av Edward (Robert Pattison)! Men att jag slog till Carro handlade inte riktigt om hans likhet med Edward utan att han är min "granne" som jag nämnt tidigare. Så nu fick hon äntligen se min "snygga granne" xD
Hihi, ja, ibland är man tjejer asså :P xD

Men idag blir det inte vampyrer och varulvar, för idag ska jag till sikhernas tempel med min kompis Malin (vi ska göra studiebesök för religonen i skolan). Förhoppningsvis får jag fota :) Om så är fallet kommer jag lägga upp bilder och sen skriva om hur det var, antingen idag eller nästa vecka :)

2 kommentarer: