lördag 10 mars 2012

Inte ens kompisrabatt

Ja, jag tecknar. Ja, jag designar. Ja, jag vet vem du är. Nej, jag åtar mig inte ditt designuppdrag om jag inte får betalt. Du skulle tyvärr inte ens få kompisrabatt. Kreativa människor har faktiskt också räkningar att betala! >8C

Vad är det med folk egentligen? Varför tror de alltid att designers och tecknare ska göra allt gratis?
Fick nämligen ett pm på Facebook om en förfrågan ifall jag kan designa en logga. När jag sa att det kommer kosta pengar så har jag inte fått något svar tillbaka :P
Får se ifall personen bara är otroligt seg eller helt enkelt skiter i det (vilket är mer troligt om jag ska gå efter tidigare erfarenheter).

Logga jag designat och faktiskt fått betalt för. Har sett den i en tidning :D THIS IS WHAT PAYS MY BILLS!

Ni kanske tycker hundhuvdet ser helt meck ut, men det är helt anatomiskt korrekt efter rasstandarden, så borzoimänniskor tycker det är ett vackert huvud :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar