torsdag 21 januari 2010

Jag vill baka!


Jag förstår inte varför jag går och plågar mig själv med att kolla runt på olika bakbloggar, allt det gör är att få mig hungrig och sätter fart på min baklust. Jag vill så gärna baka men måste hålla mig tills runt den 29:e då jag och min tvillingsyster fyller arton (herregud, vi blir arton ... åååh, jag känner mig som tretton ibland ._.), för att när jag väl börjar baka finns det inget slut på att "provsmaka" och sedan äta upp allt när det är klart. Och att frossa i massa godsaker funkar inte riktigt med gå ner i vikt (typiskt asså). Visserligen tränar jag men då skulle det varken röra sig uppåt eller nedåt, så jag får hålla mig. Men en sak är i alla fall bra och det är att min syster tillåtit mig att hitta på en tårta åt henne (efter mycket övertalning om att den enkel snickerstårta inte var det hon ville ha innerst inne xD)! :D Från början skulle jag bara göra cupcakes och snickerstårta men nu får jag även hitta på en tårta :D Kommer bli så kul, mina riktlinjer är "gothtårta", inte lakrits (as if! Uuusch xD) och kanske rosor av något slag, ganska fritt alltså :) Eftersom mina cupcakes ska ha ganska mycket choklad i sig så får tårtan inte ha så mycket chocklad i sig (är ju inte kul i fall både tårta och cupcakes smakar likadant), men eftersom min syrra älskar Geisha-choklad funderar jag på att ha geishafluff  i :)
Jaja, får se hur det blir med detta lite senare när datumet närmar sig ännu mer. Can't wait! 8D

2 kommentarer:

  1. Jag är otroligt nyfiken på vad som händer när ni två blir 18! Något man får vara med på?<3

    SvaraRadera
  2. Vi kommer att ha ett litet kalas med släkten den 29:e, hade inte tänkt ha något större fest eller tjejmiddag efter :) Men då får gärna komma och fira med oss den 29:e ^^

    SvaraRadera