lördag 14 augusti 2010

Pack your bags!


Håller just nu på med att packa resväskan för fullt. Det går långsamt för att jag tvättar vissa grejer och för att jag tänker på massa andra grejer samtidigt, men den i alla fall halvfull nu. Hoppas verkligen den inte går över den maximala vikten, verkar inte som det men man vet aldrig vad kläder och annat kan hitta på för jäkelskap :P Vill ju även ha plats för eventuella souvenirer ;)
   Men jag har stött på ett problem. Jag hade tänkt ta med mig min laptop som "accessoar" i handbagaget, tills jag kom på att jag även ska ha med min kamera :P Vart ska jag göra av laptopen? Kan man lägga den i väskan? Får man göra det? Och om man nu får göra det, är det så smart att lägga laptopen i väskan med tanke på hur resväskor kan hanteras :P Det kanske skulle gå om laptopen får plats i väskan när den är i sin skyddsväska?

    Funderar även hur jag och Amanda ska ta oss från Charles de Gaulle till hotellet. Det är 23 km från flygplatsen till centrala Paris och det skulle bli väldigt dyrt att ta taxi då. Får antagligen ta någon flybuss och sen metro. Eller RER. Eller badabing-badabong :P Hatar att åka nya bussar, för då vet jag inte hur stationerna ser ut eller vart jag ska av - och lägg då på ett främmande land med annat biljettsystem :P Kommer ha mega-ångest, men efteråt kommer det nog kännas okej. Hoppas jag :P
Undrar också vad som skulle bli billigast, flygbuss och sen metro elle RER och sen metro för att ta oss till hotellet. Och skaffa något slags kort för att ta oss runt Paris och till skolan i två veckor. Tror jag har hittat något, passe Navigo, som kanske skulle passa. Fast måste kolla upp alla zoner och sånt också :P xD

Resfeber? Ja, lite kanske :P

1 kommentar: